Wednesday 28 January 2015

Afscheidscadeautjes


Na ruim 5 jaar neemt L deze week afscheid van haar creche. Voor de leidster van haar huidige kamer en haar assistent heb ik halfronde dumplingtasjes gemaakt van een tafelzeil dat ik vorig jaar op de markt in Rotterdam heb gekocht. Deze tasjes hebben L en ik gevuld met handcreme, badschuim en ander lekker geurend spul.



De eerste die ik had gemaakt vond ik toch een beetje klein dus ik heb 'm alom met 1,5 cm vergroot en die is voor de juf, het kleinere tasje voor haar assistente.
Voor het tasje heb ik een tutorial gebruikt die ik ooit vond op de blog Leven met Liv.

After having spent more than 5 years at childcare L will be saying goodbye this week. For the Kinder teacher in her current room and her assistant I made dumpling toiletry bags from oilcloth I picked up at the Rotterdam market last year. L and I filled these bags with hand creme, bath foam etc. 

The first one I made turned out to be too small so I enlarged the pattern with 1.5 cm all around. The larger of the two is for L's Kinder teacher and the smaller one for the teacher's assistant. For this bag I used a tutorial that I once found on the blog Leven met Liv


Een van L's favoriete leidsters is zwanger en voor haar hebben ik een pamperzakje gemaakt naar een handleiding van Eloleo. Ooit eens voor eigen gebruik gemaakt en ik vond het altijd een erg handig ding. Ook deze is uit tafelzeil, ooit gekocht bij Oilcloth Addict voor een schort voor B.

One of L's favourite teachers is pregnant and for her I made a take along nappy bag after a manual from Eloleo. I made it once and always thought it was a very handy thing to carry around. This one is made out of oilcloth I once bought at Oilcloth Addict for an apron for B.

5 comments:

  1. wat leuk allemaal. Ons Linde gaat ook vertrekken naar school Maandag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jij had inderdaad leuke dingen gemaakt voor de kinderen bij de onthaalmoeder. Sterkte maandag!

      Delete
  2. Daar zullen de juffen vast heel blij mee zijn!!

    ReplyDelete
  3. Dankje, ik hoop dat ze veel gebruikt zullen worden!

    ReplyDelete